خانه
گنجه
تازههای بازار
نُویز
خبرنامه
نُویزی شوید
همکاران نُویز
دربارهی نُویز
نشانیهای نُویز
نویز در یک نگاه
نویسندگان
English
نُویز
خانه
گنجه
تازههای بازار
خبرنامه
نُویزی شوید
همکاران نُویز
دربارهی نُویز
نشانیهای نُویز
نویز در یک نگاه
نویسندگان
English
Noise reviews © 2023
All rights reserved to
atoor.media
Developed by
zarbin
نشان ملی ثبت(رسانههای دیجیتال)
Homa Meyvani
Different Meanings of Being Contemporary
Obscurity
ارژنگ آقاجری
غمنومهی فریدون
امیر بهاری
فیروزه
صبر کن...
و عشق آمد...
جالبوت
هزارتو
هشت دقیقه و بیست ثانیه
هست شب
سوی ایرانی جز
آدمآبی
بالزن
اینجا چراغی روشن است
Here We Go
مانترا
هجار
بیکران ابرها
آرش کمانگیر
پیانو با گل رُز
سکوت واژگون
نیایش
نمک ۲
بعد برو
هبوط
طلوع خورشید
سوت سکوت
حمزه سیا
آبی دور
خیابان پنجاه و پنجم
گوشههای زمان
والسی برای جانان
یادهای پراکنده
هشتگ تهران
هیچ در هیچ
گمشدهی ابدی
سکانس بهشت
درهی خاموش
مروری بر اجرای «گروه ماینسوان» در تالار ایوان شمس
دق دوم
در حاشیهی خبر اعلام آمادگی همایون شجریان برای اجرای زنده در خیابان
مروری بر اجرای sote و تاریک بری در فستیوال «صت»
«فینال جام جهانی همراه با اعضای گروه پانک-راک Pussy Riot»
در حاشیهی پروژهی اینترنَوا
تا ابد ابری
گل گلدون: پیانو جَز
دربارهی «انگاره»
سالنامه
بشنو از نو
دربارهی کتاب «جنبش فرهنگی و ظهور پینک فلوید»
زمین (منتخب شعر معاصر جهان)
پنج مردن با بهار
کو
ایستگاه دو
دوگانه سوز
خاطرات پراکنده
دربارهی موسیقی متن فیلم «بمب؛ یک عاشقانه» اثر اِلِنی کاریندرو (۱)
شمال و جنوب
دربارهی اجرای «گروه گام» در سی و سومین جشنوارهی موسیقی
دربارهی اجرای «گروه داتار» در سی و سومین جشنوارهی موسیقی فجر
مروری بر اجرای گروه جالبوت در سی و سومین جشنوارهی موسیقی فجر
دربارهی اجرای ارکان اوگور در سی و سومین جشنوارهی موسیقی فجر
دربارهی «اجرای جِنک اردوئان» در فرهنگسرای نیاوران
از بوشهر
از ما
گردش جام
حرف بزن
امشب کنار غزلهای من بخواب
رهگذر
چرخه
روایت مسطور
نوستالژینامه
هترا
آمیرا
نقطه پرگار
حماسه توکلی
حرف بیحروف
نغمههای فورته پیانو
طیف هفتم
شناور سوی ساحلهای ناپیدا
فرشاد توکلی
در چهلسالگی کنسرتِ «عشق داند»
در پاسخ به یادداشتِ سیامک جهانگیری و فرزاد فضلی
رهگذری نامنتظر
با یادش
شعر زن
سرو بالای سهی
پالیز (۱)
مروری بر مجموعه آلبومهای «آوازهای گمشده» - قسمت چهارم و پایانی
آوازهای گمشده
آوازهای گمشده
آوازهای گمشده
واپسین فردا
مروری بر انتشارِ «ای ایرانِ» آستان قدس رضوی
خاموشی نزدیک
ساقهی خشک بهار ۲
در کنار جویباران
بهار غمانگیز
حادثهی عشق
تصنیفهای عارف قزوینی
سیاهمشق سهتار
نوایی دیگر
ایوارگاه
زمان
نور بر آتش
هنوز عاشقم
آنگاه
بدرقهی ماه
هرچه بود گذشت
نیلگون
جویبار لحظهها
هجران
خط پرگار
هشت آهنگ
مانی جعفرزاده
نگاهی به اجرای «ایوو نیلسون» در چهارمین فستیوالِ موسیقیِ معاصرِ تهران
نگاهی به ماراتُنِ اجراها، در روز نخست چهارمین دورهی فستیوالِ موسیقیِ معاصرِ تهران
نگاهی به «کُنسرتو گیتار»
دربارهی جعلِ «پرِستیژ»
دربارهیِ تمایُزِ مخاطب وَ مشتری
علیرضا جعفریان
روزگار
هفت الف
تا تو با منی
تصنیف و ترانه
گاتها
رویای دیوانگان
ای شب
بازگشت جاودان
در ستایش غزل
با ما دمی
چنگ حزین
نوازش یاد
موسیقی پاپ: تولید ملی، کبریت بیخطر
کمانچهی موسیو هایک
نهان
شکوفایی در درّه
چشم بیخواب
رد پا
تصنیفهای ایرانی
گره
پرواز و آواز
تقارن
مرور «موسیقی فیلم شبی که ماه کامل شد»
چنین مست
قند فراوان
دایکاتو
پنجگاه
ما پایین میرویم و آب بالا میآید
افشاری
سهنوازی در آرامش
شعر و فریاد
نوبانگ
افشار
انگارهی فراق
صلح
پیدای پنهان
«یازده ستاره»؛ موسیقی رسمی ایران برای جام جهانی
ساناز ستارزاده
با من بخوان
پالیز ۲
ردیف آوازی: آواز افشاری و بیات ترک
سبز در سبز
مروری بر کتاب «فواره و رؤیا»
مطرب درد
خراسانیات
آواز نی
هاجر سعیدینژاد
«حرفهای همسایه»
عباس سیدین
فواید ذهنی ساز زدن چیست؟
راهنمای نوشتن مُرور موسیقی
چرا نوار کاست دوباره دارد احیا میشود؟
چطور یک مُرور آلبوم بنویسیم؟
چطور یک مُرور آلبوم بنویسیم؟
برای اولینبار پس از ۴۰ سال، فروش صفحهی وینیل از CD بیشتر خواهد شد.
یک بار دیگر – نقش تکرار در درک موسیقی – بخش اول
موسیقی مردمپسند در طول زمان خشمگینتر و غمگینتر شده است.
متخصصان پاسخ میدهند که چرا امروزه اینترنت در حالِ نجات صنعت موسیقی است؟ (بخش دوم و پایانی)
متخصصان پاسخ میدهند که چرا امروزه اینترنت در حالِ نجات صنعت موسیقی است؟ (بخش اول)
مقایسهی بهترین سرویسهای استریم موسیقی – بخش دوم
شنیدن موسیقی موردعلاقهتان باعث میشود مغز شما دوپامین بیشتری آزاد کند.
مقایسهی بهترین سرویسهای استریم موسیقی – بخش اول
چطور به عنوان یک موسیقیدان از فرسودهشدن جلوگیری کنیم؟
تحمیل موسیقی کلاسیک به کودکان نتیجهبخش نیست!
انقلاب مخملی کلود دبوسی - بخش هفتم و پایانی
انقلاب مخملی کلود دبوسی - بخش ششم
انقلاب مخملی کلود دبوسی - بخش پنجم
انقلاب مخملی کلود دبوسی - بخش چهارم
انقلاب مخملی کلود دبوسی - بخش سوم
انقلاب مخملی کلود دبوسی - بخش دوم
انقلاب مخملی کلود دبوسی - بخش اول
موسیقی و تکامل - بخش دوم
موسیقی و تکامل - بخش اول
موسیقی مثل جیپیاس ما است، پس باید از آن پشتیبانی کنیم.
چهار نکتهی مهم پیش از آماده کردن قطعه برای میکس
گوش سپردن به سکوت
شواهدی برای خوانشپریشی (Dyslexia) موسیقایی
لذات موسیقی
چشماندازهای موسیقی در قرن بیستویکم - بخش ششم
چرا کلاسهای موسیقی مدارس باید با زمانه هماهنگ شوند؟
چشماندازهای موسیقی در قرن بیستویکم - بخش پنجم
چشماندازهای موسیقی در قرن بیستویکم - بخش چهارم
چشماندازهای موسیقی در قرن بیستویکم - بخش سوم
آیا آنالوگ خواهد مرد؟
چشماندازهای موسیقی در قرن بیستویکم - بخش دوم
چشماندازهای موسیقی در قرن بیستویکم - بخش اول
سهم سرویسهای مختلف بازار استریم موسیقی در نیمهی سال ۲۰۱۸
بهترین نرم افزارهای ویرایش صدا (بخش دوم)
بهترین نرم افزارهای ویرایش صدا (بخش اول)
موسیقی جهانی، برچسبی از رده خارج در فضای جهانیشدن
نقش موسیقی در تقویت استقامت شخصیتی چیست؟ (بخش اول)
نقش موسیقی در تقویت استقامت شخصیتی چیست؟ (بخش اول)
همکاری و ارتباط با غیر-موسیقیدانها (بخش دوم)
همکاری و ارتباط با غیر-موسیقیدانها (بخش اول)
اگر ساوندکلاود ازبین برود چه بر سر فرهنگ موسیقیش خواهد آمد؟
آیا آموزش رسمی موسیقی برای موسیقیدان شدن مهم است؟ (بخش دوم)
آیا آموزش رسمی موسیقی برای موسیقیدان شدن مهم است؟ (بخش اول)
موسیقی و فیزیک (بخش دوم)
موسیقی و فیزیک (بخش اول)
موسیقی درمانی چیست؟ (بخش دوم)
موسیقی درمانی چیست؟ (بخش اول)
چگونه فرهنگ سلیقهی موسیقایی را شکل میدهد، نه نژاد (بخش دوم)
چگونه فرهنگ سلیقهی موسیقایی را شکل میدهد، نه نژاد (بخش اول)
چطور به افراد یاد بدهیم موسیقی دشوار را دوست داشته باشند؟ (بخش اول)
این کلاسیک است یا پاپ؟
چرا نباید موسیقیتان را با دیگران مقایسه کنید؟
تربیت شنوایی چیست و چه اهمیتی دارد؟ (بخش دوم)
تربیت شنوایی چیست و چه اهمیتی دارد؟ (بخش اول)
وقتی مشغول تمرین نیستید چهکار میکنید؟
قبل از آنکه موسیقیدان تماموقت شویم باید اینها را بدانیم!
آلبوم مرده است اما هنوز همه این را نپذیرفتهاند.
موسیقی زبان جهانی
شنیدن مکرر یک آهنگ
شغلهای پارهوقت برای موسیقیدانها
چگونه ترانهسرای بهتری شویم؟ (بخش اول)
چگونه رادیو می تواند در عصر دیجیتال رشد کند؟
پنج راه برای میکس حرفهای افکتها بر صدای خواننده (بخش دوم)
استارتآپهای موسیقی/تکنولوژی که در ۲۰۱۸ خواهیم دید (بخش دوم)
پنج راه برای میکس حرفهای افکتها بر صدای خواننده (بخش اول)
سه راه برای بهبود موسیقی و بهرهگیری هرچهبیشتر از زمان تمرین
استارتآپهای موسیقی/تکنولوژی که در ۲۰۱۸ خواهیم دید (بخش اول)
موسیقی رزولوشن-بالا دقیقاً چیست؟
چرا موسیقی شما را به هیجان میآورد؟
طراحی صدا چیست؟
۱۰ دلیل برای اینکه چرا به وبسایت برای موسیقیتان نیاز دارید؟
معرفی چند کتاب موسیقایی (بخش سوم)
چطور یک زندگینامهی موثر برای سایت خود بنویسید؟
سه گام مهم برای موفقیت در صنعت موسیقی
اصلاً کسی به موسیقی من گوش میکند؟
بهترین لپتاپها برای تولید موسیقی
ده اشتباه در استودیوی خانگی
چطور زمان بیشتری را برای خلق موسیقی کنار بگذاریم؟
چهار استفاده از هوش مصنوعی در صنعت موسیقی
موسیقی فقط برای گوش نیست
چرا بازاریابهای آمریکایی برای تبلیغات در ورزش بیش از ۱۰ برابر موسیقی سرمایهگذاری میکنند؟
بهترین راهها برای سرمایهگذاری روی خود و موسیقیتان
معرفی چند کتاب برجسته در زمینهی موسیقی مردمپسند (بخش دوم)
معرفی چند کتاب برجسته در زمینهی موسیقی مردمپسند (بخش اول)
چهار راه برای دانستن اینکه آیا میکس قطعهی شما زیادی شلوغ است (و راه حلهای آن)
احیای اطلاعات جانبی آلبومهای موسیقی در عصر دیجیتال
اولین آهنگهایی که به «زبان حیات» ثبت میشوند کداماند؟
مختصری دربارهی حفاظت از حقوق قانونی اثر موسیقی
چطور از قوهی خلاقیت خود مراقبت کنیم؟
با وجود شاغل بودن، چطور برای موسیقی وقت بگذاریم؟
آیا به استریمهای آنلاین کپیرایت مکانیکی تعلق میگیرد؟
آیا اسپاتیفای، نتفلیکس دنیای موسیقی است؟
۳ رابط کاربری جدید برای آیندهی نزدیک موسیقی
پرسش از نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ ساله: چطور موسیقی گوش میکنید؟
چرا حضور زنان در صنعت صدا کمرنگ است؟
پیشبینی رشد عظیم صنعت پخش موسیقی بر اساس گزارش گلدمن ساکس
سه جا برای استفاده از هشتگ به عنوان یک موزیسین
حرفهای هستید یا آماتور؟
آیا سایتهای موسیقی «کیفیت-بالا» میتوانند به آن صدای مطلوب برسند؟
چرا آلبوم بسازیم وقتی کسی آلبوم نمیخرد؟
چرا پلیلیستها «آلبوم» را از میدان به در نخواهند کرد؟
مهدی سیدینژاد
مروری بر «کنسرت شیدایی»
مروری بر کنسرت «طرز مستور» با اجرای سنتور علی بهرامیفرد و تار و عود هادی آذرپیرا
مروری بر اجرای «محمدرضا گواهی» در چهارمین جشنواره موسیقی معاصر تهران
مروری بر «رسیتال فلوت کلاریز کشاورز» در چهارمین جشنواره موسیقی معاصر تهران
مروری بر «اجرای گروه آمبات» در چهارمین جشنواره موسیقی معاصر تهران
حانیه شهرابی
یادرفتگی
مینیاتور
میان
جوانه
در جنگل
مروری بر کتاب «آموزش مقدماتی برای موسیقیدانان»
هشت دقیقه و بیست ثانیه
مُدال ۲۰۱۵
مرور کتاب «قیچک و ویولا؛ بررسی تطبیقی ویژگیهای اجرای ساز قیچک ایرانی و ویلن آلتو»
آسمان من
ماریا، در ساعت چهار
در دل ماند
در محاصره
مروری بر «اجرای شبهای پنجم، ششم و هفتم از شبهای موسیقی فرشته»
ایوار
مروری بر «اجرای شب سوم و چهارم از «شبهای موسیقیِ فرشته»
مروری بر اجرای دو شب اول از «شبهای موسیقی فرشته»
پیانو با گل رز
آروین صداقتکیش
پاسخی بر جوابیهی محسن حجاریان بر مرور کتاب «موسیقیشناسی قومی: تاریخینگری موسیقی ایران»
مروری بر کتاب «موسیقیشناسی قومی: تاریخینگری موسیقی ایران»
مروری بر کتاب «مکتوبات فارسی در باب موسیقی»
از یاد رفته
یازده یک در یک
خراسانیات
زیسته
خوشهچین بوستان عشق
تبرئه
اشتیاق: آثار مجلسی رضا والی
جشن پارسی
اوربیتون
مروری بر کتاب «آموزش مقدماتی نوازندگی پیانو، اپوس ۱۰۱ (BEYER)»
ماه پیشونی
فراقی
جوانه
ایده و موسیقی - بخش دوم و پایانی
ایده و موسیقی - بخش اول
موج نو: آثاری از پشنگ کامکار
مروری بر «کنسرت رسیتال پیانوی گوتلیب والیش»
تصنیف در دورهی پهلوی اول بهروایت صفحات گرامافن ۷۸دور
آبان
مروری بر «رسیتال پیانوی رافائل میناسکانیان» در تالار وحدت
موسیقی نواحی ایران ۷۴: موسیقی خراسان
دمی درنگ
مروری بر آلبوم «استتار: آثار برگزیدهی سومین دوره از مسابقهی آهنگسازی؛ جایزهی رضا کروریان»
مروری بر «رسیتال پیانوی دلبر حکیماُوا»
مرور «کنسرت رسیتال باخ از فرزان فدوی»
مُدال ۲۰۱۵
مروری بر کنسرت «روزهای موسیقی معاصر تهران»
انگارهها
مروری بر کنسرت جهان در جهان: موسیقی معاصر ایران برای ابوا و آنسامبل
مروری بر «رسیتال ویلنسل و پیانو»
آیا تحلیل دقیق به معنای ستایش اثر است؟
اشراق
برف کنج
سناتا الکترونیکا
نوای کولی
مروری بر کتاب «فرم در موسیقی قرنهای هفدهم تا بیستم»
گره
عشیران
مروری بر کتاب «پارتیتور دستنویس نینوا»
نَشْوْ
لبخند خیال
مروری بر «کنسرت تریو فلوت و پیانو»
شنیدیدار
ایوار
مروری بر کتاب «اصول نوازندگی و تدریس ویولن»
پیدا
سوی دیگر
موسیقی نو در ایران شماره ی (۳)
محاکات
مروری بر کتاب «فلاسفهی شرق و موسیقی»
خلوت بیزمان
طاقهای ضربی بغداد
گفتاگوی
مروری بر کتاب «دربارهی آهنگسازی؛ گفتگو با علیرضا مشایخی»
دلتنگیها
هنوز پاییز است
مروری بر اجرای «آنسامبل بادی» در چهارمین فستیوال موسیقی معاصر تهران
مروری بر کتاب «شونبرگ» اثری از چارلز روزن ترجمهی مهرنوش غضنفری
درست یا غلط؟ زیبا یا نازیبا؟ - قسمت سوم و پایانی
زمان
درست یا غلط؟ زیبا یا نازیبا؟ - قسمت دوم
مروری بر کتاب «از نجوای سنت تا غوغای پاپ؛ کندوکاوی در موسیقی معاصر ایران»
گنجینههای باروک
درست یا غلط؟ زیبا یا نازیبا؟ - قسمت اول
مروری بر کتاب «فتیشیسم در موسیقی و واپسروی شنیدن»
سمفونی شمارهی ۲ و سمفونی شمارهی ۵
از آن سوی
سمفونی شمارهی (۱) و سمفونی شمارهی (۳)
مروری بر «اجرای گُتلیب والیش و رافائل میناسکانیان در جشنوارهی بینالمللی موسیقی شیراز»
به بهانهی «جشنوارهی بینالمللی شیراز اپوس ۱ شوبرت»
سوییت پردیس و پریسا ۱ و ۲. اشتراوسیانا. سوییت آوازهای عاشقانه. نوستالژیا
نقد سازنده چیست؟ - قسمت اول
مروری بر «رسیتال پیانوی اُلاف جان لنری»
من و ماه
خدا عشق است. رانده شدن شیطان. یادبود درگذشتگان
رنگها در سرازیری
مروری بر «اجرای تکنوازی پیانوی هوشیار خیام در سیوچهارمین جشنوارهی موسیقی فجر»
مروری بر «اجرای تکنوازی پیانوی Mary Dullea در سیوچهارمین جشنوارهی موسیقی فجر»
مروری بر «اجرای تکنوازی پیانوی رافائل میناسکانیان در سیوچهارمین جشنوارهی موسیقی فجر»
مروری بر «اجرای تکنوازی پیانوی فریماه قوام صدری در سیوچهارمین جشنوارهی موسیقی فجر»
مروری بر «کنسرت آنسامبل آتلاس در سیوچهارمین جشنوارهی موسیقی فجر»
مروری بر «اجرای ارکستر زهی آرکو در سیوچهارمین جشنوارهی موسیقی فجر»
مروری بر «اجرای تکنوازی پیانوی آرپینه ایسراییلیان در سیوچهارمین جشنوارهی موسیقی فجر»
مروری بر «کنسرت اپرای پردیس و پریسا»
رقصهای فانتزی و سوئیت آرارات
مروری بر آلبوم «دستچین آثار پیانو فرید عمران»
از یادت نمیکاهم
مروری بر آلبوم «غروب در بیشهزار»
«شیوهی نوازندگی» در موسیقی ما چه معنایی دارد؟ (بخش سوم)
«شیوهی نوازندگی» در موسیقی ما چه معنایی دارد؟ (بخش دوم)
مروری بر آلبوم «موسیقی معاصر ایران (۲)»
«شیوهی نوازندگی» در موسیقی ما چه معنایی دارد؟ (بخش اول)
آوازهای عاشقانه (بیکلام برای ارکستر)
دفتر سنتور
«مهارت موسیقایی»
مروری بر کتاب «گنجینه فرمهای موسیقی ایران»
مروری بر «رستیال پیانو اولاف جان لنری به مناسبت زادروز لودویگ وان بتهوون»
کنسرتو پیانو و کنسرتو گیتار
کوروش کبیر: صحنههای سمفونیک
معیار چیست؟ معیار کجاست؟ (بخش دوم)
مجد تار
معیار چیست؟ معیار کجاست؟ (بخش اول)
مروری بر کتاب «ساختار ملودی در موسیقی ایرانی»
نقطهی مطلوب بینابین؟*
مروری بر کتاب «سلفژ موسیقی ایرانی»
بیگاهان
کنسرتو ویولنسل و کنسرتو پیپا
مروری بر کتاب «آواز زمین، هشت جستار در تاریخ موسیقی»
درون کوچ
انگارهی فراق
برای چه کسی مینویسیم؟
زندگانی مسیح
مرور کتاب «افسونگر نغمه پرداز؛ شرح حال و خاطرات/ بررسی شیوۀ نوازندگی، آوانگاری و شرح آثار رضا محجوبی
مروری بر کتاب «درک و دریافت موسیقی»
سهنوازی در آرامش
مروری بر کتاب «تریستان و ایزولده»
سیمرغ منتخب موسیقی فیلم
مجموعههای ایرانی آرشیو فنوگرام برلین
مروری بر «پارتیتورخوانی ۳: سرنا»
مروری بر «کنسرت کوارتت زهی رسپینا»
مروری بر «کنسرت ارکستر هنرستان دختران»
اپرای رستم و سهراب
مروری بر کنسرت «چند شب نی و قانون»
مروری بر کتاب «فرهنگ موسیقی هاروارد» ترجمهی عادل شاهنده و ویراستاری علمی علی احمدیفر
پرترهی آهنگساز در جوانی
اسکریابین | آثار پیانویی
مروری بر کتاب «تاریخ موسیقی غرب»
خداوند رخش
مروری بر کنسرت «شب پیانوی آهنگسازان معاصر ایرانی»
روز ششم
تار و پود
مروری بر کنسرت «چندشب سنتور»
مروری بر کتاب «بنیان های عقلانی و اجتماعی موسیقی» اثری از ماکس وبر
موسیقی نو در ایران (۲)
پارتیتاها برای ویلن سولو یوهان سباستین باخ
همه حق اظهارنظر دارند
مروری بر آلبوم «سایه وار»
مروری بر آلبوم «انگاره»
مروری بر «کنسرت کوارتت رسپینا» سالن رودکی اسفند ۹۶
آلبوم زمین (منتخب شعر معاصر جهان)
مروری بر کتاب «آرام و بیقرار»
۱۳۴۹
نظر من، نظر شما، نظر او
سپکتروم
ایران زمین
لطفا علمی نقد کنید!
زمان
حباب و سراب
کوگیتا
نغمههای مرکب
ایوارگاه
نیلگون
«مشک و عطار»
بدرقهی ماه
کنسرتوها
مروری بر کنسرت «ارکستر نوجوانان و جوانان ایران»
مروری بر آلبوم «موتسارت لیست»
مروری بر اجرای «چند شب دو نوازی همساز»
هر کس که بالاتر نشست استخوانش سختتر خواهد شکست
مرور کتاب «بررسی ساختار تصنیفهای عارف قزوینی»
شب پیانوی ایرانی
مروری بر «کنسرت کوارتت کلنکه» سی و سومین جشنوارهی موسیقی فجر
مروری بر «کنسرت کر فلوت» سی و سومین جشنوارهی موسیقی فجر
ادعا
چهل رباعی تا خرقان
دیکتهی نانوشته
هشت آهنگ
مروری بر «کنسرت گوتلیب والیش»
مروری بر «کنسرت آنسامبل کانتوس»
آثار استاد فرامرز پایور
باغ بی برگی
در ستایش تونالیته
ناشنیدهها ۱
پوئم سمفونی تختی
«مسألهی انصاف»
«توانایی یا دانایی»
«هدف نقد»
«نقد موسیقی چیست؟»
سه اثر برای پیانو
مرور کتاب «موتسارت؛ تصویر یک نابغه»
مرور آلبوم «انجمن فلوت ایران (۱)»
سلوک
مثنوی صبا
یال و باد
موسیقی برای تار و پیانو
کامیار صلواتی
طاقهای ضربی دجله
حرف بیحروف
موسیقی جزیرهی کیش
همسان و همسکوت
لب خاموش
سیَلک – نمای شرقی
دربارهی ابهام و دوریِ «موسیقی معاصر» در ایران
و چشمانم خواب را گرفته است
پروتیوا
نقطهی دف
من این میگویم و دنباله دارد شب
پالیز ۲
پالس
دیرینگاه مستور
خوشنویسی
ژره
میز دوتایی
نوروز آینه
بیاد بهاری
خوشهچین بوستان عشق
خراسانیات
زیسته
تلفیق
مروری بر پارتیتور «هنگام مِی» و «راز و نیاز»
گلعذار
پرند
افسانهی چشمهایت
آواز باران
ردیف آسان است؛ قدم به قدم با ردیف موسیقی ایران، دستگاه شور
مهتاب
ترانههای گمشدهی انقلاب: سرود کار
ژین
آبان
فرزانگی
تصنیف در دورهی پهلوی اول
روز، داخلی، خانه
دل به تو دادم
موسیقی نواحی ایران: موسیقی لرستان
رد پا
مرور موسیقی فیلم «رضا» به کارگردانی علیرضا معتمدی
تنیده در صدا
افسانهی گل یخ
یک قافله دل
نگاه آسمانی
فانوس خیال
مرور کتاب «چون بوی تلخ خوش کندر: زندگینامهی فرهاد مهراد»
مرور اجرای «سهیل سهیلی» در چهارمین جشنوارهی موسیقی معاصر تهران
مرور اجرای «ارکستر نیلپر» در چهارمین جشنوارهی موسیقی معاصر تهران
مروری بر اجرای «آنسامبل الکنویز» در چهارمین جشنوارهی موسیقی معاصر تهران
مرور اجرای «باربارا بروویچ و بارتوش سائودان» در جشنوارهی موسیقی معاصر تهران
ترانههای کبود
مرور کتاب «در قفس» نوشتهی فرهود صفرزاده
نوروز صبا
احوالات شخصی ۱۳: آبگون
سرود مرد سرگردان
خسرو مهرویان
مروری بر «کنسرت گروه بربطیان در سیوچهارمین جشنوارهی موسیقی فجر»
مروری بر «سخنرانی و کنسرت مجید کیانی در سیوچهارمین جشنوارهی موسیقی فجر»
هماگون
رویای کمان
به یاد لطفی
نقدی بر «موزهی موسیقی ایران»*
رفته ز دل
از کوچ تا رهایی
روایت اصفهان
خلوتگاه من
مرور کتاب «واروژان»
ایران من
سپیدار
مرور کنسرت «یورش»
مرور کتاب «آموزش تنبور کتاب سوم»
برای نیما
مجموعههای ایرانی آرشیو فنوگرام برلین
افسانهی روزگار
دربارهی مستند «برسد به دست آقای بنان»
هفتواد
جاودانههای موسیقی مازندران
عطاریه
تکنوازی قیچک
راز خیام
کنسرت راستپنجگاه
پیشدرآمدهای قدیمی
رند بازاری
زمان
کبوترخانه
نور بر آتش
مروری بر «کنسرت گروه نقش» در سی و سومین جشنوارهی موسیقی فجر
نغمههای مرکب
گردش جام
مرور اجراهای موسیقی ایرانیِ «کنسرت تجربی گروه موسیقی دانشگاه تهران»
بدرقهی ماه
جویبار لحظهها
هجران
نوبانگ ۱
حزان
منظومهی زمان
اعتبار دل
سرو بالا
بهر دل
ده تیر
سلوک
باغهای معلق انگور
سایه
حالا چرا
مهرداد غلامی
چطور از سیستم صوتی خودروی خود بهتر استفاده کنیم؟
حمید فتح اله زاده
امپلیفایر هدفون چیست؟ آیا به آن نیاز داریم؟
فاطمه فرهادی
افسانه
همراز عشق
گیسوی نگار
زنگانه
کاروان دف صبا
در بهاران
به رنگ نوا
هشت رود
هشت رود
پریا مراقبی
موژان
لوت
ایستگاه سه
میدانم که میآیی
ترانههای مادر و کودک
عشق است و پیداست
خروس
بزرگداشت پرویز تناولی
هرمز نامور
تار و پود
امشب کنار غزلهای من بخواب
شب بیستاره
شب زیبا
سپیدار
این هم حکایتیست
فروغ
هفت جان
نقدی بر آلبوم «سرگذشت»
همایونهای همایون
سه اثر برای پیانو
سعید یعقوبیان
گوهر جان
اورنگ
ردیف آسان است؛ قدم به قدم با ردیف موسیقی ایران، دستگاه شور
ماهرو
مروری بر کتاب «تحریر در آواز ایرانی؛ به انضمام آوانگاری ۲۶۰ تحریر از استادان آواز ایرانی»
مروری بر کنسرت «پنجگاه»
آواز دوره پهلوی اول، به روایتی دیگر
آواز دورهی پهلوی اول؛ به روایتی دیگر
بازشنودی از نی دوره قاجار؛ صفدرخان و نائب اسدالله
گلعذار
مروری بر جلد پنجم مجموعهی «ده قطعه برای تار»
دورهبندیِ تاریخ موسیقی ایرانِ معاصر
فصل و وصل
شیداتر از عارف
وَ
شب چشمان تو
عشیران
از ارس
مروری بر کنسرت موسیقی دستگاهی «از من نشان»؛ گروه «آن»
سهگاهوار
پژواک خاموشی
ضربیخوانیهای حسین تهرانی
نوهنگام
افرا
باغ بی باران
مروری بر موسیقیِ متنِ فیلم «آندرانیک»؛ کارگردان: حسین مهکام
شاباجی
موسیقی متن فیلم دلبری
بر کرانهی شب
یادداشتی بر موسیقیهای انتخابیِ فیلمِ «رضا»؛ کارگردان: علیرضا معتمدی
مهریان
یادداشتی بر موسیقی متن فیلم «متری شیش و نیم»؛ کارگردان: سعید روستایی، آهنگساز: پیمان یزدانیان
یادداشتی بر کتابِ «جامعهشناسی موسیقی»
یادداشتی بر موسیقیِ متنِ فیلم «آشغالهای دوستداشتنی»؛ کارگردان: محسن امیریوسفی
تار و عود
نبودی تو
خجسته
مجنون زمانه
مروری بر کتاب «سلامت نواختن»
هنوز آواز
احوالات شخصی ۱۲: نایی
یادداشتی بر کتاب «همنواز» ۱۸ قطعه برای همنوازی ساز نی و سازهای کلاسیک ایران
اوقات
مروری بر کتاب «افق بیکران (یادنگار حشمت سنجری)»
مروری بر کتاب «ساختار ملودی در موسیقی ایرانی»
مروری بر کتاب «مبانی عودنوازی»؛ تألیف حمید خوانساری
ایران من
مروری بر کتاب «موسیقی در فلسفه و عرفان؛ یک مقدمهی کوتاه»
یادداشتی در مورد معنیِ اصطلاح «دست دوم» در مورد سازهای موسیقی
مروری بر آلبومِ «تو مستتری یا من؟»
دربارهی حالِ نزارِ موزهی صبا
رها در باد
مروری بر فیلم مستند «چاووش، از درآمد تا فرود»
هزاره تنبور
مروری بر «کتاب گوشه؛ فرهنگ نواهای ایران» (بخش دوم)
مروری بر «کتاب گوشه؛ فرهنگ نواهای ایران» (بخش اول)
سالنامه
رنگهای قدیمی
لیلة راست
مروری بر کتابِ «رسالهی هفت دستگاه موسیقی ایرانی؛ میرزا شفیع» با تصحیح متن و پیشگفتارِ محسن محمدی
من همان نایام
عود ایرانی، دیرینه دلخواه
باد
مروری بر کتاب «موسیقی ایرانی در شعر سایه»
دیوار و چین
مروری بر آلبوم «سایهوار»
برای کامیونها
بزم حریفان
تصنیفهای عارف قزوینی
هلهله
در رگ تاک
بوم خیال
جان سرگردان
موسیقی نظامی دورهی قاجار
یادداشتی بر کنسرتِ «فوتِ دهسالگیِ ارکستر سازهای بادی تهران»
یادداشتی بر مجموعه کنسرتهای «چندشب عود»
عاشق کیست
درنادئون
در آتش آوازها
یادگار روزگار تار
نواختههای نورعلی برومند
حزان
تاخت
کوچههای چوارباخ
با فراقت چند سازم
رخت بنما
صوفی
پردهی بیگاه
بالا