در سالهای اخیر، با تغییر برخی سیاستهای فرهنگی، موسیقی مردمپسند در ایران به سازوکاری کامل و حرفهای مجهّز شده است و حالا میتوانیم، با خیال راحت و بدون تردید، از «صنعت موسیقیِ مردمپسند» در ایران صحبت کنیم. این سازوکار برای حرفهایشدن به اجزای مختلفی نیاز داشت که یکبهیک فراهم آمدند: پشتوانهی مالی، امکانات اجرایی، رسانههای پخش و نشر، راههای تبلیغات و، شاید از همه مهمتر، سازمانیافتگیِ شرکتهای تهیهکنندگی (بهمثابهی کارخانههای تولید)، تهیهکنندهها (به مثابهی رئیس کارخانه) و عوامل تولید موسیقی، از جمله خوانندگان، (بهمثابهی کارگران کارخانه). با این حال، زنجیره همچنان یک حلقه کم داشت، که بهتازگی به آن هم مجهّز شده است: مسابقهی استعدادیابی.
«هفت الف» را، احتمالاً، میتوانیم اولین ثمرهی جدّیِ این حلقهی نوظهور بدانیم. «جدّی»، زیرا نوجوانی که حالا تبدیل به ستاره شده بهپشتوانهی یک حامیِ مالی (بانک ملّی) و با آهنگسازیِ یک آهنگسازِ حرفهای، که غالباً برای ستارهها موسیقی میسازد (برای مثال: سالار عقیلی، همایون شجریان، صابر ابر و حتی مهران مدیری)، به طور رسمی آلبومی منتشر کرده و، اینگونه، به جریانِ اصلی موسیقیِ مردمپسند ایران پیوسته است.
آلبوم شامل قطعاتی به زبان فارسی و ترکی است و، طبق کلیشهای که از آلبومهای مشابهش سراغ داریم، قطعاتِ میهندوستانه و بازخوانیِ قطعاتِ خاطرهانگیزِ قدیمی نیز در دستور کار قرار دارند. قطعاتِ ترکی زبدهتر خوانده شدهاند و، هرچند خواننده در بعضی لحظات (مثل نیمهی دومِ قطعهی اول) تسلط بر صدایش را از دست داده، با حضورِ گروهی که پشت سرِ او بودهاند، کیفیّتِ آلبوم اختلاف زیادی با آلبومهای همسیاقش ندارد. این از طرفی میتواند نویدی باشد برای پارسا خائف، که در مصاحبههایش شبیهشدن به مثلاً همایون شجریان را آرزو میداند، و از طرفی میتواند اِنذاری باشد به همان همسیاقانی که آرزوی خائف هستند: اگر یک نوجوانِ بااستعداد را در دستگاه ستارهسازی بگذاریم، خروجیاش، از نظر موسیقایی، فاصلهی زیادی با آنها ندارد.
برای خرید و دانلود آلبوم هفت الف به وبسایت بیپتونز مراجعه کنید.